De Hellendoorn Rally is een van de hoogtepunten van het Nederlandse rallyseizoen. De proeven in Salland zijn uitdagend, met veel onverharde gedeeltes en de sport leeft in de omgeving. Dat blijkt wel uit de grote hoeveelheid publiek die op het evenement afkomt. Schattingen gaan uit van tien duizenden fans die hun rallysporthelden aan komen moedigen.
Op vrijdagochtend begint de wedstrijd op een voor Nederland unieke manier met een shakedown. Dit is een proef die niet meetelt voor het klassement waar de deelnemers een laatste test kunnen doen. Vrijdagavond staan vervolgens de eerste zes klassementsproeven op het programma. Van Deijne is zelf niet helemaal tevreden met zijn prestatie maar sluit de lange openingsdag als zesde af in het zeer sterke deelnemersveld, vlakbij zijn kampioenschapsrivalen.
Op zaterdag moet Van Deijne de snelsten vooraan laten gaan maar houdt hij gelijke tred met de kampioenschapskandidaten, een belangrijker doel dan de dagzege. Halverwege de zaterdag gaat het echter mis. Van Deijne snijdt een bocht aan en stuurt zijn Hyundai strak langs de paaltjes in de berm. In het hoge gras ligt echter iets hards waar Van Deijne overheen gaat. De impact zorgt voor een lekke band en buigt zijn stuurarm krom waardoor de auto niet meer rechtuit gaat. Met nog twee proeven tot de service kost het Van Deijne veel tijd en alle kans op een goede klassering. Onderweg naar de laatste lus van drie proeven gaat het vervolgens helemaal mis. De riem van de stuurbekrachtigingspomp loopt eraf waarmee het einde verhaal is.
De volgende wedstrijd van Kevin van Deijne en Hein Verschuuren is de zesde ronde van het Open Nederlands Rallykampioenschap, de Twente Rally op 26 en 27 oktober rond Hengelo.
Kevin van Deijne zei:
“Ik begon zelf niet goed, het kon echt wel een klap harder. Het lukte om die stap te zetten en de tijden werden steeds beter. Zaterdagmiddag verloren we echter veel tijd toen we strak langs de paaltjes door het hoge gras sneden en iets raakten. We moesten daarna twee proeven met een kromme stuurarm rijden, dat kostte veel tijd. Op weg naar de laatste boucle liep vervolgens de riem van de stuurbekrachtigingspomp eraf. Die zit ook aan de dynamo gekoppeld waardoor we de rally niet uit konden rijden. Het zat niet mee deze wedstrijd, kijken of we het voor volgend jaar allemaal kunnen gaan verbeteren.”