Tijdens de zeer druk bezochte wedstrijd onder zomerse weersomstandigheden in een gebied in en rond Hellendoorn en Markelo werd niet alleen door Verstappen en Ten Brinke een felle strijd geleverd op de 16 fraaie klassementsproeven; ook de andere equipes vochten hun eigen gevechten uit om eervolle posities in het algemeen klassement of voor punten voor de verschillende Nederlandse rallykampioenschappen. Zo was het leidende duo in het Open Nederlandse Rally Kampioenschap (ONRK) in een strijd verwikkeld, die niet verliep zoals gehoopt. De jonge Yannick Vrielink (Ford), die met twee punten voorsprong het ONRK leidde in aanloop naar ‘Hellendoorn’, verloor vrijdagavond kostbare tijd door een lekke radiateur en leek daarmee runner-up Kevin van Deijne (Hyundai) uit het zicht te zien verdwijnen. Maar zie, zaterdag waren de rollen omgedraaid, en draaide Vrielink toptijden en verloor Van Deijne minuten door een lekke band en een kromme stuurstang en moest daardoor uiteindelijk de strijd staken. Daardoor trok Vrielink aan het langste eind.
De 40 deelnemers aan de Eurol Hellendoorn Historic Rally powered by Vredestein reden alleen op zaterdag. Met hun iconische rallywagens van weleer brachten zij het publiek weer in vervoering. Antoine Biesheuvel was de grote favoriet, maar verloor zaterdag terrein door een spin. De Ier Eamon Kelly (BMW M3) won uiteindelijk deze klasse voor historische auto’s.
De ACTRONICS Driver of the Day werd gewonnen door Jos Verstappen, die veruit de meeste stemmen van het publiek kreeg. Bij de Historics won Antoine Biesheuvel deze prestigieuze titel.
De rally werd opgeschrikt door enkele crashes, maar voor zover bekend viel het persoonlijk letsel daarbij mee. De organisatie wenst betrokkenen een spoedig herstel.