Er werden afgelopen zondag in Hengelo en omgeving maar liefst vijf verschillende wedstrijden verreden met ieder hun eigen winnaars en eindklassement. De recente rallyauto’s reden de Conrad Twente Rally terwijl de auto’s met bouwjaren tussen de 1982 en 1998 de Conrad Youngtimer Rally reden. Het nog oudere materiaal, wat niet deelnam aan de regularity wedstrijd, de Twente Legend Rally, kwam aan de start in de Conrad Historic Rally. En daarnaast was de Twente Rally tevens nog de afsluiter van het Nederlands Shortrally kampioenschap.
Zo’n honderd deelnemers kwamen aan de start in Hengelo waarvan er twintig deelname aan de Conrad Twenterally. Ernst Kranenburg, in Hengelo genavigeerd door Alex Eisenberg, begon het snelste in Hengelo en verraste daarmee toch menig ander deelnemer. Een lekke band aan de opvallende blauwe Mitsubishi zorgde echter één klassementsproef later voor flink wat tijdverlies waardoor Martin van Iersel, met Sylvia Visser op de hotseat, de leiding in de wedstrijd wist over te nemen. Van Iersel wist tijdens de resterende klassementsproeven zijn voorsprong steeds verder uit te breiden en zodoende de wedstrijd op zijn naam te schrijven. Achter Van Iersel vochten Jan de Winkel en Gerben Brouwer een geweldig secondeduel uit waarbij De Winkel aan het eind van de wedstrijd uiteindelijk 1.1 seconden voorsprong over wist te houden op Brouwer die daarmee de derde plaats pakte. Timo van der Marel eindigde in de Opel Adam op een keurige vierde plaats voor Kevin van Deijne.
In de Youngtimer Rally begon Dries Bosch, genavigeerd door Coen Roetgerink, als snelste in de rappe Toyota Corolla AE86 en wist na drie klassementsproeven een voorsprong op te bouwen van bijna een halve minuut op Ger Haverkate. Een kabelbreuk zorgde echter voor aanzienlijk tijdverlies waardoor Bosch ver terugviel in het klassement. Na de eerste service wist Mats van den Brand, met de Belg Eddy Smeets in de bijrijdersstoel, iedere klassementsproef te winnen. Van den Brand kampte tijdens de eerste drie proeven met technische problemen waardoor hij ver was teruggevallen in het klassement. Dankzij al drie scratches eindigde Van den Brand uiteindelijk op een prima derde plaats achter Edwin Wolves op de tweede plaats en Ger Haverkate die in de snelle BMW E30 M3 de wedstrijd gecontroleerd wist te winnen.
Lokaal coureur Thom de Jong leek in de Historic Rally lang af te stevenen op een zekere overwinning. Met een voorsprong van bijna vijftig seconden begon hij aan de laatste boucle van drie klassementsproeven en leek de overwinning hem niet meer te kunnen ontglippen. Uiteindelijk gooide een kapotte turbo alsnog roet in het eten voor de lokale garagehouder waardoor Freddy Gerritsen Mulkes uiteindelijk de wedstrijd wist te winnen voor Rick Mollink en Mark Jansma, beiden in een BMW 325i.
Jan Nijhof bracht zijn snelle BMW M3 aan de start van de Twente Shortrally en werd daardoor direct gezien als één van de kanshebbers voor de overwinning. Hij maakte de favorietenrol meer dan waar door vooral tijdens de eerste vier klassementsproeven het verschil te maken. Bekeken reed hij naar de overwinning met Hans Weijs Sr., die daarmee de Nederlandse Shortrally titel veilig wist te stellen, op de tweede plaats. Janjur Monshouwer wist met een kanontijd op de laatste klassementsproef Antoine Biesheuvel nog voorbij te streven in het klassement en eindigde op de derde plaats.
De Legend Rally, verreden onder regularity reglement werd uiteindelijk gewonnen door Michiel Sanders en Bart van Zijl in de BMW 325i.