Sterk deelnemersveld
De concurrentie was indrukwekkend. Bekende namen stonden voorin het startveld: Hans Weijs, Jan van der Marel en Harry Kleinjan. Voor Ruurd was het dus een echte sportieve rally-uitdaging. ‘We wisten na twee proeven dat we ons niet moesten richten op de zeer snelle Kleinjan en een sterk rijdende Ernst Kranenburg die toch niet voor het Shortrally kampioenschap meereden.’ De te kloppen man voor het Honda Rallyteam was Hans Weijs die met de Citroen DS3 R3 aan de start verscheen.
Wedstijdverloop
De drie snelheidsproeven moesten twee maal worden verreden. Ruurd Ochse en Jan Albert Bosscha drukten gelijk hun stempel op de wedstrijd door in de eerste ronde elke proef een stabiele derde tijd te rijden achter een ontketende Kleinjan en Kranenburg. Hans Weijs had duidelijk wat problemen met zijn nieuwe auto. Hij wist op proef 3 nog een zesde tijd te noteren maar reed niet in de top 5. Proef 4 ‘Almelo’ werd geannuleerd nadat Kleinjan een flinke crash had gemaakt met zijn snelle Porsche. Ochse besloot het iets ‘rustiger’ aan te doen om zijn stevige tweede plek in het shortrally klassement te behouden. Kranenburg reed met zijn vierwielaangedreven Mitsubishi EVO 8 knap naar een verdiende eerste plaats. Ondanks zeer snelle tijden in de laatste twee proeven van andere rallyteams konden Ruurd en Jan Albert zeer tevreden zijn met de tweede plaats algemeen en de overwinning in het shortrally kampioenschap.
Short Rallykampioenschap nog niet beslist
Het Honda Rallyteam kijkt uit naar de laatste shortrally dit seizoen in Hengelo op zondag 3 november a.s. Als deze rally wordt gewonnen, is het team Nederlands Shortrally kampioen 2013.