Vol goede moed werd begonnen aan de eerste boucle die drie klassementproeven betrof. Op de eerste klassementsproef werd rustig aan gedaan maar kwam er toch al een tweede tijd in de Groep N op de klokken. Plan werd om er op de tweede proef een tandje bij te doen. Helaas kwam er al heel snel een probleem om de hoek kijken. Antoine verteld “Bij het opschakelen na de eerste scherpe bocht voelde de versnellingsbak niet goed aan, iets klopte er niet. Toen ik aanremde voor de tweede haakse bocht was het meteen duidelijk, pookbeweging naar voren werkte wel maar naar achteren ging niet meer”. De versnellingsbak van de Mitsubishi Lancer Evo X was hierdoor in de vijfde versnelling blijven staan en was daar ook niet meer uit te krijgen. De rest van de klassementsproef werd in de vijfde versnelling afgelegd, wat met de verschillende haakse bochten en zeer gladde stukken bij de overgang van onverhard naar asfalt nog een hele grote uitdaging bleek. Het duo kreeg het voor elkaar om de finish van deze tweede proef te bereiken, alleen duikelden ze door het tijdsverlies van ongeveer 40 seconden op de concurrentie naar een 28e plaats in het algemeen klassement.
Sander voerde een noodreparatie uit en op de verbindingsroute naar de derde klassementsproef leek deze effectief te zijn, de pook werkte weer. Helaas bleek al op de tweede bocht na de start van die klassementsproef dat het niet opgelost was, het euvel was weer terug. De versnellingsbak stond nu vast in de derde versnelling. Besloten werd om niet de gehele rondkoers af te maken maar de proef al meteen te verlaten om materiaal te sparen. Het team duikelde nog verder omlaag en was terug te vinden op een 65e plaats algemeen.
Tijdens de service die daarna volgde werd een gebroken schakelkabel geconstateerd. Wederom een onderdeel wat eigenlijk geen slijtage kent of onderhoud nodig heeft, een probleem wat het team dit jaar een beetje lijkt te achtervolgen. Kundig en snel werden er nieuwe kabels gemonteerd door de monteurs en konden Antoine en Sander hun weg weer vervolgen en aan hun inhaalslag beginnen.
De laatste drie proeven van de vrijdagavond werden gebruikt om weer in het ritme te komen en de snelheid terug te vinden. Dit verliep uitermate goed. Op de laatste klassementsproef waren ze op weg naar een toptijd in de groep N, maar door een spin in de laatste bocht werden er een tiental seconden verloren.
Vol frisse moed werd er aan de tweede dag begonnen. Het team was te vinden op een 44e plaats algemeen. Omdat de druk eraf was koos Antoine ervoor om zijn rijstijl aan te passen naar een wat grovere rijstijl, iets wat hem keer op keer afgeraden was omdat de racelijnen altijd sneller zouden zijn. Echter mede door de coaching van Sander hierin kwam het vertrouwen terug en kwamen de tijden steeds dichter bij de in theorie snellere Evo X R4’s te liggen. Het lukte zelfs om de potentere groep A en WRC auto’s te kloppen.
De basis voor de inhaalslag waarin het team de hele dag verwikkeld zou zijn werd gelegd op klassementsproef acht, daar werd de eerste keer de snelste tijd in de groep N gereden. Antoine en Sander is het uiteindelijk gelukt om op zaterdag acht van de tien proeven een scratch (snelste tijd) te rijden in de groep N. Het is ze gelukt om van een 65e plaats op vrijdagavond zichzelf terug te knokken naar een 20e plaats algemeen en een 4e plaats in de divisie 2. Een prestatie waar het hele team heel trots op is!
Rally Team Brabant gaat zich voorbereiden op de laatste wedstrijd van het seizoen waar hopelijk de puzzel een keer goed in elkaar valt en het Nationaal Nederlands Kampioenschap divisie 2 binnen gehaald gaat worden.