De smalle weggetjes tussen weilanden en boomgaarden door maken de Rally van Haspengouw een typisch Belgische rally. Dit betekent ook dat er geen ruimte is aan de zijkanten van de weg omdat de betonnen randen zo scherp zijn dat het meteen resulteert in lekke banden. Dit vraagt een andere bochtenaanpak van Antoine en Johan “Ik moet meteen diep snijden om die lekke banden te voorkomen. Door het snijden komt er echter weer veel zand op de weg waardoor het wel eens een glijbaan zou kunnen worden als het gaat regenen."
De uitdaging voor deze rally ligt in het testen van de nieuwe setup . "Het plan is om de eerste boucle rustig aan te gaan doen en daarna rustig het tempo te verhogen. “We willen de eerste helft van het seizoen vooral ervaring op doen en veel leren. De nadruk ligt niet op onze prestaties al zullen we die natuurlijk wel in de gaten houden" laat Antoine weten.
De tuner heeft een aantal instellingen verandert aan de software van de Mitsubishi Lancer Evo X. Daarnaast zijn er specifieke wijzigingen doorgevoerd voor het Belgische Kampioenschap, de evo is omgezet van Bio brandstof naar Fia brandstof en ook is er extra bescherming aangebracht voor het vele snijden.