Het plan is om in Dakar 2022 drie of vier trucks in te zetten, en eventueel bivakservice te doen voor derden, die ook met een Iveco rijden.
De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan de ontwikkeling en bouw van een nieuwe truck. De bedoeling is om twee van deze trucks klaar te hebben voor tests in het voorjaar. Waar en wanneer die tests zullen zijn, is moeilijk te zeggen aangezien de Covid-pandemie nog veel onzekerheden met zich meebrengt. Gerard de Rooy: “Het streven is om in mei in Marokko te testen, maar of dat mogelijk is, is de vraag. De Morocco Desert Challenge is ook net verplaatst naar september. Als Marokko niet haalbaar is, kunnen we terugvallen op locaties in Europa. Tijdens die test gaan we ook een paar dagen inplannen voor geïnteresseerde rijders, die een keer willen rijden onder de juiste omstandigheden, met begeleiding en ondersteuning vanuit Team De Rooy.”
Team de Rooy is ook erg gecharmeerd van de Dakar Classic, waarin klassieke rallyauto’s proeven van ongeveer 250 kilometer per dag rijden parallel aan de Dakar Rally. Het gaat in deze klasse, waaraan in deze eerste editie ook al twee trucks meedoen, om regelmaat.
“We zijn van plan om twee De Rooy-DAF’s uit de jaren tachtig in te zetten, waarmee mijn vader heeft gereden: de dubbelkop uit 1984 en de Bull uit 1985”, vertelt Gerard de Rooy. “De trucks zullen vanwege de veiligheid een aantal kleine aanpassingen ondergaan, maar zullen verder volledig origineel zijn en zullen worden onderhouden door een separaat team van De Rooy. In de komende tijd gaan we in overleg met de organisatie om meer details te bespreken.”