De Ford Fiësta Sport Trophy is een perfecte opstapklasse voor jong talent, maar ook de gevorderde rallycoureur kan prima uit de voeten met de Fiësta R2. Er wordt met deze auto in verschillende landen op hoog niveau gereden en vorig seizoen wist Timo van der Marel de Belgische Trophy op zijn naam te schrijven. Van der Marel won alle zes de races en versloeg zo een groot internationaal veld. Kevin van Deijne reed vorig seizoen veel internationale wedstrijden met de Fiësta R2 waaronder de WRC Rally van Spanje. Dit seizoen rijdt van Deijne naast de Nederlandse Trophy ook in het European Rally Championship met dezelfde Fiësta R2.
Maikel Heijdens is de tweede inschrijving voor de Nederlandse Fiësta Trophy. Heijdens reed vorig seizoen al een antal rally's met de Fiësta R2 en is klaar voor een compleet seizoen. Heijdens zal met een door van Merksteijn Motorsport geprepareerde auto aan de start verschijnen en een gooi willen doen naar het kampioenschap.
Frank Tetteroo is inschrijver nummer drie en ook hij reed vorig seizoen al een aantal rally's met de Fiësta R2. Tetteroo begon zijn rallycarriere met de Chevrolet Kalos en stapte daarna over naar de Mitsubishi Colt. De Ford Fiësta R2 is de volgende stap in zijn carriere in de rallysport. MCC Sport heeft de Fiësta R2 geprepareerd en ook Tetteroo wil hoge ogen gooien in de Nederlandse Trophy dit seizoen.
De eerste rally op de kalender is de Tank S rally rondom Emmeloord. De (voorlopige) kalender brengt de deelnemers niet alleen naar de Nederlandse rallypaden, maar ook een uitstapje naar Duitsland (Rally Sulingerland) en een tweetal Belgische rally's (Sezoensrally en Omloop van Vlaanderen) staan op het programma. Zo lijkt het een uitdagend seizoen te worden voor de equipes.