Zondagochtend in de eerste ronde reageerde Antoine Biesheuvel, maar een foutje op de rondkoers besliste de wedstrijd.
"Ons strijdplan klopte volledig," lachte winnaar Bas van Kamperdijk. "Ik wist dat ik met de Porsche in het donker mijn slag moest slaan, want op het industrieterrein zou de M3 sneller zijn. Ik ging wel rond bij de eerste doortocht op de Arena, maar Antoine vergiste zich en reed een ronde te veel. Daarna had ik een ruime voorsprong. Een Porsche 911 is altijd mijn droomauto geweest. Met de Porsche deze rally winnen en heerlijk dwars door de bocht gaan, dat maakt het nog mooier."
Antoine Biesheuvel werd na zijn foutje toch nog tweede, na een ultieme sprint in de laatste ronde. Voor Biesheuvel en navigatrice Saskia Bleijenberg was de tweede plaats voldoende om de Nederlandse titel te veroveren. "De titel, dat was ook ons hoofddoel vandaag. Na ons foutje werd het droger en de auto voelde super aan. Ik moest niet meer aanvallen, maar waarom inhouden als het gevoel goed is. Ik ben er toch voor gaan zitten en die tweede plaats maakt het extra mooi!"
Justin Hendriks werd erg knap derde algemeen met zijn Opel Ascona, na een prima openingsavond op zaterdag. Hendriks was trouwens de eerste leider in de wedstrijd. Coen Donkers had zondag nog even de ambitie om Biesheuvel af te houden, maar uiteindelijk was de Audi-rijder blij met zijn vierde plaats.
"Ik heb voor de laatste ronde nog even getwijfeld of ik nieuwe banden zou leggen. Dat heb ik toch maar niet gedaan, want Antoine Biesheuvel was duidelijk een man met een missie. Ik heb me lekker geamuseerd in deze wedstrijd, waarin ik in het begin te weinig ritme had om vooraan mee te strijden."
Wouter Koenderink, vijfde, is een tevreden organisator. "We hebben zelf een mooie wedstrijd gereden, al begonnen we zaterdagavond op de verkeerde banden, waardoor we meteen tijd verloren. Veel publiek, mooie proeven, een top 5 en straks nog een mooi feestje, mooi toch!," besloot Wouter Koenderink.