Voor Edwin was het op vrijdag avond geen makkelijke stap om te starten, met 6 proeven in het donker. Zeker omdat het een jaar geleden was dat hij in de auto had gezeten als navigator, moest het ritme terug komen en het nieuwe note-systeem van Michiel onder knie gekregen worden.
Met op vrijdag avond 6 proeven, waaronder de historische Nacht van Achtmaal, word er behouden begonnen, waar ook nog aan de afstelling gewerkt moest worden aangezien dit de eerste meters waren met de nieuwe DS3 R3 MAX. Met tijden rondom de twaalfde plaats algemeen, konden Michiel en Edwin zich aardig handhaven in de top van de twee-wiel aandrijvers, en was de achterstand op WK-rijders als Kevin van Deijne en Timo v/d Marel respectievelijk opgelopen tot 50 en 32 seconden.
Op zaterdag werden nog eens 10 proeven verreden, echter de meeste nu in daglicht, wat het voor Michiel en Edwin iets gemakkelijker maakte. Dit bleek ook al meteen in de eerste boucle van 2 proeven, waar zij meteen tijd terug konden pakken op van Deijne en gelijke tijden noteerde als v/d Marel.
Langzaamaan kwam het goede gevoel met de citroen DS3 terug en kon er een tandje bij geschakeld worden, wat resulteerde in enkele beste tijden bij de twee-wiel aangedreven auto’s.
In de middag en de vroege avonden, met nog 6 proeven te rijden, ging de snelheid steeds verder omhoog en werd zelfs een voorsprong opgebouwd ten opzichte van Kevin Van Deijne en bleef de afstand tussen v/d Marel vrijwel gelijk. Tijdens de laatste vier proeven kreeg de nieuwe Citroën echter problemen met de remmen, die na enkele kilometers in de proeven te heet werden, waardoor de remdruk erg laag werd. Om geen risico te nemen en de voorsprong van vd Marel te groot was, werd er behouden naar de finish gereden en een knappe 12e plaats algemeen behaald. In de eigen R3 klasse werd de overwinning behaald en uiteindelijk de tweede plaats in de klasse voor 2-wiel aangedreven auto’s.
Een mooi start met de nieuwe auto voor Michiel en Edwin, met nog veel doorgroei mogelijkheden op zowel technisch- als navigatorisch-gebied.