Op zaterdag morgen was het even wennen aan de proeven met hoge snelheden, waar durf en parcourskennis het grote toverwoord is, aangezien er met grote regelmaat in de toerenbegrenzer wordt gereden op de smalle bochtige wegen. Het nadeel van de Fiesta is dat deze met een topsnelheid van 178 Km/h het ruimschoots moet afleggen tegen de concurrentie met topsnelheden van bijna 200 Km/h of zelfs ver daarboven!
Toch kon Michiel Becx zich aardig rond de top tien handhaven en met een lange rally van ruim 250 kilometer voor de boeg, kon er nog veel gebeuren in de resterende proeven. Echter na de middag service sloeg het pech duiveltje toe bij Becx en Botson; door een probleem met de brandstofdruk moest al snel de service opgezocht worden.
Op de zondag morgen kon de Fiesta R5 weer van start, en werden er nog wat gewenning weer top 10 tijden gereden, maar in de middag sloeg het weer echter drastisch om en alle top 15 teams werden een beetje verrast door de snel opkomende regen, die eigenlijk later werd verwacht. Alle teams vertrokken op slicks en dat bleek al vrij snel niet de beste keus. Ondanks dat Michiel en Kris nog een 6e tijd lieten noteren, sloeg het noodlot toe in de tweede proef van de middag. Behouden werd er rond gereden om toch nog kilometers te maken en ervaring op de te doen in de regen, totdat halverwege de proef de Fiesta last kreeg van aquaplaning en abrupt van de weg schoot. Hier kwam de Fiesta R5 met zijn neus in de klei terecht, waarna de auto 4x om zijn lengte as werd getold. Gelukkig bleven de beide coureurs ongedeerd en was er alleen materiële schade, die na afloop redelijk viel mee te vallen. Het blijkt hoofdzakelijk kunststof schade te zijn, en het team kennende staat de auto weer gewoon klaar voor de Sezoens rally over twee weken in Bocholt.
Michiel Becx; "Ik wist vooraf dat dit een moeilijke rally zou gaan worden voor mij, maar dat we ook nog het pechduiveltje aan boord zouden krijgen had ik niet verwacht. Normaal gesproken is de Ford Fiesta een van de betrouwbaarste auto's van het veld, maar dit weekend hadden we helaas de pech van een brandstof probleem, die vooraf niet te voorkomen was. Ook dit hoort natuurlijk bij de autosport, maar je hoopt altijd dat jij zelf daar van gevrijwaard blijft! De crash in de regen was pure pech, doordat we in spoor terecht kwamen waar veel water doorheen stroomde kregen we een soort van aquaplaning, en schoten we plotseling naar de zijkant waarna ik de auto niet meer kon herstellen en we de klei inschoten. Kris waarschuwde me vooraf nog voor dit punt om er niet te snel in te gaan, waardoor ik al ruim van te voren van het gas afging en zelfs al was begonnen met remmen. Echter de grote hoeveelheid water verraste me en ik kon de auto niet meer corrigeren. Op het zelfde punt zijn er meerdere rijders uit de top vanaf gegaan, maar zij hadden het geluk dat de auto op vier wielen bleef en zo weer door konden rijden. Ook vlot afschrijven is een deel van rallysport wat je moet leren beheersen, anders blijf je deze sport niet met plezier beoefenen….ik heb weer een hoop geleerd zullen we maar zeggen, op naar de Sezoens rally !!"