Voorafgaand aan de Tank S Rally was Dennis Kuipers al de grote favoriet voor de eindoverwinning en op zaterdag 16 maart maakte de Ipatec kopman de klus op een professionele manier af. Kuipers was meteen snel met de Ford Fiësta WRC en liet Bob de Jong en Rene Kuipers ver achter zich. Zowel de Jong als Rene Kuipers kampten met technische problemen tijdens de openingsfase en verloren veel tijd tijdens de eerste boucle (3 kp's). Piet van Hoof was achter Dennis Kuipers de snelste op de 1ste proef, maar moest met de snelle Mitsubishi Lancer Evo 4 ruim 18 seconden inleveren. Bob de Jong kende een probleem met de motor van de Mitsubishi en kon het tempo daardoor niet volgen. Rene Kuipers kreeg problemen met de versnellingsbak van de Subaru Impreza S14 en ook hij kon geen vuist maken.
De dagsessie van de Tank S Rally bestond uit 3 klassementsproeven die elk drie maal verreden werden. Na de eerste boucles was de voorsprong van Kuipers jr. al opgelopen tot 45 seconden. De derde klassementsproef werd geneutraliseerd nadat de Volvo equipe, Pierre Brouwer en Marc Groeneveld er hard afgingen. De rijders kwamen met de schrik vrij, maar de Volvo liep grote schade op. De problemen van Bob de Jong werden opgelost en dat bleek wel op kp4. De Jong pakte de tweede tijd en was maar 1.5 seconden langzamer dan Dennis Kuipers. De achterstand op Kuipers was misschien te groot, maar het gat naar de tweede plaats in het klassement was nog in zicht. De Jong maakte grote stappen en als op kp 6 Piet van Hoof vanaf een 2de plaats uitvalt schuift de Jong door naar de 2de plaats. De sterk rijdende Kevin Kooijman lag na 6 proeven op een mooie 3de plaats in het algemeen klassement.
Ook tijdens de avondproeven stond er geen maat op Dennis Kuipers en navigator Robin Buysmans. Ondanks de grote voorsprong bleven ze de snelste tijden noteren op de proeven. Kuipers schreef alle 15 proeven op zijn naam en kwam met een voorsprong van ruim 2 minuten als winnaar over de streep. Bob de Jong werd tweede, maar Kevin Kooijman wist zijn podiumplaats niet vast te houden. Op de laatste proef verremde Kooijman zich en raakte een hooibaal waardoor hij veel tijd verloor. Rene Kuipers profiteerde en pakte zo de derde plaats. Kooijman moest genoegen nemen met de 4de plaats.
In de standaardklasse (Divisie 2) was het Johan Faes die er met de winst vandoor ging. Lange tijd leek Noortje van Gennip de beste papieren op zak te hebben, maar op kp 13 viel, na Martin van Iersel en Antoine van Ballegooijen, ook zij uit. Dirk Garvelink won de Nissan 350Z Challenge, voor Mats van den Brand en Anton van Limpt. Timo van den Marel was de snelste in de groep A6. Hier streden 3 equipes met een Ford Fiesta R2. Kevin van Deijne werd tweede, voor Frank Tetteroo.
De equipes in de Tank S Short Rally moesten lang wachten voordat ze in actie konden komen. pas tegen 19:30 uur ging de Short Rally van start wat ervoor zorgde dat alle zes de proeven in het donker verreden werden. Hermen Kobus kwam naar Emmeloord om te testen met de Ford Fiësta S2000 en schreef, net als Dennis Kuipers, alle proeven op zijn naam en won overtuigd. Ruurd Ochse werd tweede, maar deed de beste zaken in het Short Rally Kampioenschap en nam de volle 100 punten mee naar Zeewolde. Hans Weijs sr. werd derde met de Golf 3 Kitcar en Jarno van Haren reed de Ford Escort naar een keurige 4de plaats.
Ondanks de snijdende kou was de 2013 editie van de Tank S Rally wederom een succes. Het publiek was in grote getalen toegestroomd en zagen Dennis Kuipers de rally wederom op zijn naam schrijven. Ook in het donker wist het publiek de proeven te vinden en zorgden met zijn allen voor een prima sfeer. De volgende rally op de kalender is de OVD Groep Ede Rally op 6 april.