Op de tweede zeer lange proef van 27 km, was het wederom Van Hoof die de snelste tijd liet noteren met Van den Heuvel en Becx op respectievelijk 9,5 en 13,5 seconden. Op deze proeven met zeer lange rechte stukken is het krachtsverschil met de Mitsubishi van Piet van Hoof en Max Jacobs te groot om dichter bij te komen en werd het vizier meer gericht op de huidige leider in het NK; Jasper vd Heuvel.
In de tweede boucle werd de aanval dan ook meteen geopend en in proef drie werden direct ruim vier seconde terug gepakt en bedraagt het verschil nog maar 0,4 sec. met de Mitsubishi Evo rijder uit Barneveld. Op de volgende lange special was Becx net 0,8 seconden weer langzamer onderweg dan vd Heuvel.
De laatste proef moest dan ook de beslissing gaan brengen in dit mooie duel om de tweede plaats, aangezien Piet van Hoof intussen was uitgelopen naar een voorsprong van ruim 30 seconden. Om de 1,3 seconden achterstand goed te maken moesten Becx en Botson geen fouten maken en alles uit de Fiesta R5 persen om de nog aanspraak te maken op de 2e plaats, maar dat zou van den Heuvel uiteindelijk ook doen; met 2,2 seconden voorsprong won vd Heuvel de proef en moest Becx genoegen nemen met de 3e plaats op maar 3,5 seconden van Jasper vd Heuvel in het totaal klassement.
Michiel Becx: "We zien dat we elke wedstrijd weer wat bij leren, en meer uit de Fiesta R5 kunnen halen! De afstand met Jasper wordt dan ook steeds kleiner. Hij is uiteindelijk voor ons toch de referentie in Nederland waar we ons op moeten richten, aangezien Piet van Hoof met dit materiaal voor ons niet bij te houden is. We gaan nu de zomerstop in en zullen ons rustig gaan beraden hoe de rest van het seizoen er voor ons uit gaat zien betreffende de kalender