Kevin Kooijman en Hans van Goor kwamen uit in de R4-klasse. Al tijdens de eerste wedstrijddag hadden de heren problemen met de versnellingsbak, waardoor ze op grote achterstand kwamen. Vrijdagavond en -nacht hebben de studenten uit de Deltion Autosportklas hard gewerkt om samen met hun leraren de problemen te verhelpen. Zaterdag verschenen Kooijman en Van Goor vol goede moed aan de start van de tweede wedstrijddag. Maar ook die dag was het geluk niet voor de mannen weggelegd. Tijdens de 8e proef kreeg de Mitsubishi turbo- en brandstofproblemen. Ze hebben de wedstrijd rustig uitgereden en zijn uiteindelijke 8e in het algemeen klassement geëindigd en 2e in groep Nr4.
Ook Matthias Boon en Hein Verschuuren konden dit weekend niet voluit rijden. Tijdens de eerste wedstrijddag heeft het Deltion Rallyteam volgens reglement 15 minuten extra remote service benut, om de problemen aan het remsysteem te verhelpen. Ondanks deze service bleef de Nissan problemen houden. Net als bij de Mitsubishi Evo hebben de studenten uit de Deltion Autosportklas vrijdagavond- en -nacht keihard gewerkt om de Nissan rijklaar te maken voor de tweede wedstrijddag. En met succes. Boon en Verschuuren wisten zaterdag na 3 proeven de koppositie in de Nissan 350Z Challenge terug te pakken. Boon: “Totdat we tegen een borduur (Belgische woord voor stoeprand) reden, met als resultaat een lekke band.” Ze hebben de wedstrijd uiteindelijk wel uitgereden en zijn 2e in de 350Z Challenge geworden.
Vechtdal Rallysprint
Dit weekend verschijnen Kooijman en Van Goor namens het Deltion Rallyteam aan de start van de Vechtdal Rallysprint. “De studenten doen er alles aan om de Mitsubishi Evo rijklaar te maken. Al moeten ze ’s nachts aan het werk,” aldus Gerald Pleizier, projectleider van het Deltion Rallyteam. De Vechtdal Rallysprint vindt zaterdag 21 juni vanaf de middag plaats. Het serviceterrein is toegankelijk voor publiek en bevindt zich op de parkeerplaats van evenementhal Hardenberg, Energieweg 2 in Hardenberg. Meer informatie: www.vechtdalrally.nl