Antoine van Ballegooijen (Nuenen) wist, samen met navigator Johan Findhammer, een vijfde plaats in het algemeen klassement te behalen. Een knappe prestatie, gezien de grote hoeveelheid Mitsubishi Lancer Evo’s die er aan de start stonden. In de groep N4, een subgroep van de klasse RC2, wisten ze zelfs een keurige tweede plaats te behalen. Op de winnaar in deze klasse, algemeen winnaar Jasper van den Heuvel die in een gelijke wagen startte, stond dit weekend geen maat.
Na de overvloedige regen, in de nacht en ochtend voorafgaand aan de wedstrijd, was het duo behoudend begonnen aan de dijkproeven van de voor Antoine één van de minst favoriete wedstrijden op de kalender. Het plan was om later op het industrieterrein het tempo op te schroeven.
De tijden op de drie dijkproeven bleken echter bemoedigend en de equipe kon zich in de top van het klassement handhaven. Voor de proeven op het industrieterrein waren nieuwe banden gemonteerd. Deze waren echter nog glad waardoor de Mitsubishi Lancer Evo X dwars ging en zelfs een keer achterste voren kwam te staan. Tijdens de tweede en laatste doorgang gingen beide heren er nog eens goed voor zitten. Dat resulteerde in extra punten die in de Powerstage verdiend konden worden. Dit op slechts 4.5 seconden achter Jasper van den Heuvel.
Rijder Stijn van Bree (Nuenen) en navigator Marco Schillemans streden in de Nissan 350Z Rally Challenge. Vooraf had Stijn zichzelf een aantal doelen gesteld. De vraag was of hij deze kon halen, gezien de natte omstandigheden. De proeven waren erg tricky. Glad en uitgereden door het overvloedige regenwater brachten ze Stijn er toe voorzichtig te beginnen. Het was zijn eerste deelname aan de TankS Rally en had derhalve nog geen referentie.
Zijn ervaren navigator loodste hem echter vakkundig over de dijkproeven. Tot grote tevredenheid van Stijn bevielen deze proeven hem wel en kon Stijn zijn rempunten goed vinden. De mix van de verschillende verharde ondergronden maakten het ontbreken van onverhard meer dan goed.
De proeven lieten geen ruimte over voor marges. Alles moest in één keer kloppen. Stijn moest leren de Nissan 350Z in de bochten te laten rollen aangezien een drift resulteerde in tijdverlies of op de gladde dijken zelfs het einde van de wedstrijd kon betekenen.
De proeven op het industrieterrein, normaal gesproken niet Stijn’s favoriete proeven, vielen hem alleszins mee. Vooral de jump maakte het voor hem leuk. Vol gas ging hij erover met een, tot groot vermaak van het aanwezige publiek, enorme regen van vonken vanonder zijn Nissan 350Z tot gevolg.
Uiteindelijk werd Stijn vierde in de Challenge als eerste handgeschakelde Nissan en daarmee vond hij zichzelf ook terug in de eerste helft van het rijtje deelnemers aan de Nissan 350Z Rally Challenge. In het algemeen klassement eindigde het duo op een 23e plaats. Daarmee waren zijn doelstellingen behaald.