“We zijn natuurlijk heel erg blij met deze overwinning,” zegt Kevin na de wedstrijd. “We kwamen naar deze wedstrijd met de intentie om de auto op droog asfalt te testen en een goede afstelling te vinden.” Het vinden van een goede afstelling bleek na de eerste klassementsproef erg nodig. “De Fabia had teveel onderstuur en daardoor konden we niet zo laat remmen als we wilden,” legt Kevin uit. “Daardoor keken we al snel tegen een kleine achterstand aan. Na de tweede klassementsproef hadden we die achterstand weggewerkt en stonden we ex aequo.”
Voor de volgende twee klassementsproeven had de organisatie de rijrichting op het circuit omgedraaid. Hoewel het parcours daarmee feitelijk hetzelfde blijft, krijgt het wel een hele andere karakteristiek. “Een bocht waar je al diverse keren doorheen bent gereden, is dan ineens heel erg anders. De auto reageert daar ook weer heel anders op. Ook de curbstones zijn ineens heel erg anders. Die variatie is prima om de auto beter te leren aanvoelen. Gaandeweg de dag voelde ik dat ik steeds harder en daardoor later, kon remmen. Harder dan ik ooit met de Fiesta R5, mijn vorige auto, heb kunnen doen,” vertelt Kevin.
“Hein en ik waren heel erg bezig met het leren aanvoelen en het ‘zetten’ van de Skoda. We hebben daar grote stappen in gemaakt. We hebben daarmee stilaan een voorsprong op onze naaste belager weten te vergroten. Daar waren we niet eens bewust mee bezig. Ons seizoen begint over een drietal weken bij de Zuiderzeerally en we waren erg op zoek naar een goede afstelling. Hoewel we daarmee in de goede richting zijn geraakt, hebben we nog niet de afstelling gevonden die we zochten. Daarvoor bleek het asfalt van het circuit toch te glad en is daarmee heel anders dan het asfalt dat we op bijvoorbeeld de dijkproeven rondom Emmeloord tegenkomen,” gaat Kevin verder.
Onder de naam Deijne Autosport wordt met ingang van dit seizoen intensief samengewerkt met partner Kroon Oil. De afgelopen jaren heeft Kevin met succes de rallyladder beklommen. In 2018 stapte Kevin over naar de Ford Fiesta R5 om verder ervaring op te doen. “Dit jaar hopen we daar de vruchten van te plukken,” aldus Kevin. “De Skoda Fabia R5 is op dit moment de beste R5 van het veld. De eerste tests in België en de progressie die we tijdens de Circuit Short Rally maakten, stemmen ons hoopvol voor dit seizoen. We denken nu echt voor de titel mee te kunnen strijden en zo het vertrouwen van Kroon Oil in ons te kunnen bestendigen,” besluit Kevin. De volgende wedstrijd is de Sijperda Zuiderzeerally, welke op 15 en 16 maart op de wegen rondom Emmeloord zal worden verreden. Deze wedstrijd telt mee voor zowel het Open Nederland Rally Kampioenschap als de FIA Benelux Rally Trophy.